question for Mexican medical school students or grads

This forum made possible through the generous support of SDN members, donors, and sponsors. Thank you.

migdoc99

New Member
10+ Year Member
Joined
May 21, 2013
Messages
2
Reaction score
0
I'm a US MD grad working in California approaching retirement and am having a hard time with this question: How does a US trained physician go about getting a full Mexican medical license? (as I plan to retire in Mexico). I have dual nationality and am bilingual but can not find any easy information on the web. I know a year of social service is required for Mexican grads before they can practice medicine in Mexico but I assume that's arranged by the schools they are attending. Any help is appreciated to point me in the right direction.

Soy un medico recibido en estados unidos hace 25 anos y trabajando en California con cuidadania en los dos paises (Mexico y EUA). Estoy acercando a mis anos de retiro y me interesa recibir derecho completo de ser medico en Mexico donde tengo planificado vivir en pueblo pequeno y tranquillo en BCS. No he teniedo suerte en encontrar informacion sobre el proceso de tener derecho de ser medico en Mexico con estudios afuera de Mexico. No quiero trabajar en una manera irregular en Mexico y pido ayuda de algien de uds para tener informacion sobre como empezar este processo. Se que en Mexico se hace un ano de servicio social pero me imagino que esta arreglado por la misma escuela donde se reciben. Gracias por cualquier ayuda.

Miguel

Members don't see this ad.
 
Top